Westcon Løfteteknikk i Haugesund har nå lansert en ny digital produktkatalog som skal forenkle og effektivisere salgs- og bestillingsprosessen for både kunder og internt i selskapet.
Westcon Løfteteknikk AS har nå lansert en digital versjon av deres produktkatalog for salg og utleie av utstyr innen løfteteknikk, fallsikring og tilkomstteknikk.
«Når man jobber med interne prosesser, bruker hele organisasjonen og får til et produkt som dette, så er det jo en enorm stolthet», Karl Johan Jentoft.
Selskapet er en av de første i deres bransje som digitaliserer salgsprosessen, hvor kunder får oversikt over alt utstyr som er tilgjengelig, samt informasjon om leverandør og sikkerhetsdatablad, på nett. Produktkatalogen åpner også opp for mer automatiserte prosesser internt i selskapet, og administrerende direktør Karl Johan Jentoft, har store håp for denne satsningen:
«Dette er starten på en enda mer moderne Westcon Løfteteknikk» sier en stolt administrerende direktør, Karl Johan Jentoft.
Denne digitale katalogen gjør at det store utvalget av utstyr blir tilgjengelig til enda flere bedrifter. Nye og eksisterende kunder får en bedre oversikt nå, i forhold til tidligere hvor man måtte forespørre de fysiske katalogene direkte fra bedriften og få den tilsendt.
Nå er produktkatalogen tilgjengelig for alle.
«Med denne produktkatalogen får vi gjort vårt brede produktspekter tilgjengelig til mange flere bedrifter og det blir enda lettere å få oversikt over de kvalitetsproduktene vi tilbyr».
Produktene blir også regelmessig oppdatert med informasjon i de tilfeller hvor leverandører lanserer nye versjoner, tilbakekaller utstyr som har feil eller mangler, eller dersom det endres på viktige spesifikasjoner som størrelser og belastningsevne.
«Vi får vist frem produktene våre med digitale løsninger, vi får vist frem kompetansen i selskapet og det utrolig store produktspekteret. Samtidig får vi løftet opp våre gode leverandører».
Digitalisering av systemer er et viktig aspekt av moderniseringen av bedriften, og den administrerende direktøren mener dette er starten på en enda mer digitalisert industri:
«Westcon Løfteteknikk ser mot fremtiden og i den fremtiden kan industrinæringer tjene stort på å komme på banen når det gjelder digitale løsninger.
Vi ser at vi er altfor avhengig av fysiske kataloger som er dyre å oppdatere og produsere, og spesielt i disse tider blir det tydelig at vi blir mer og mer avhengig av digitale verktøy for å kommunisere med kundene våre, som trenger gode og raske svar på sine henvendelser».
Selskapet, som hadde omsetning på over 245 millioner kroner i fjor, satser nå på digitalisering fordi de ser et behov i markedet for en lettere og mer effektiv løsning for salgsprosesser og kundebehandling. Den nye produktkatalogen tilbyr nemlig også en chat-funksjon, hvor du kan snakke direkte med ansatte som sitter på mye kunnskap og ekspertise.
«Vi står klare for å hjelpe alle som trenger å finne riktig utstyr. Er man usikker, eller behøver man mer informasjon, er vi kun et tastetrykk unna», påpeker Jentoft.
Denne funksjonen vil ikke bare sørge for raskere respons, men vil også frigi tid til de ansatte slik at de kan gi enda bedre støtte ut til kunder.
Westcon Løfteteknikk åpner dermed oppfor enda flere kunder, enda raskere kundebehandling og bedre informasjonsflyt eksternt.